Degerfors IF-Jönköping 3-1 (1-1)

Vi rapporterar i eftermiddag direkt från cupmatchen på Stora Valla mellan seriekonkurrenterna Degerfors och Jönköping Södra.

Matchen startar 16.00.

 

5 minuter till matchstart

Degerfors IF ställer upp med följande lag. Simon Nurme i mål, en backlinje från höger med Kalle Norrbin, Magnus Tappert, Fredrik Holmberg, Markus Karlsson. På mittfältet spelar Dejan Godar, Andreas Holmberg, Yankuba Ceesay och Shpetim Hasani. I anfallet Johan Pettersson och Mano Garcia.

 Matchen är igång.

3 min

Degerfors får hörna efter att Shpetim Hasani fått en chans. Hörnan resultatlös.

6min. Matchen spelas inför nästan tomma läktare på Stora Valla. Eftermiddagens regn skrämde uppenbarligen bort publiken. Hittills en ganska intetsägande match. Jönköping får en hörna som det inte blir något av.

 7 min.Jönköpings Krister Viikäe nickar över

 10 min. Degerfors spelar enligt 4-3-2-1-systemet med Ceesay och Godar som defensiva mittfältare. Därframför Garcia, Holmberg och Pettersson med Hasani som ensam forward.

13 min. 0–1. Jönköping anfallet på sin högerkant och Emil Backlund skjuter med vänstern otagbart förbi Simon Nurme. Ett snyggt skott.

 15 min. Yankuba Ceesay får ett gult kort.

 20 min. 1–1 Mano Garcia drar på skott utifrån, bra skott stolpe och in.

 27 min. Jönköping får hörna. som nickas undan av DIf-försvaret. PÅ spelvändningen får DIF till ett riktigt bra anfall, som dessvärre utmynnade i intet.

 41 minuter. Bloggen har legat nere på grund av ett tillfälligt strömavbrot. Fortfarande 1–1 och mest spel på mittplan.

 43 min. DIF får frispark just utanför straffområdet när Shpetim Hasani fälls. Dusan Godar skjuter över.

 45 min. Första halvlek är slut. 1–1 får anses vara rättvist. Båda lagen har haft varsin het chans och gjort mål på den. I övrigt är halvchanserna jämt fördelade. Något skönspel handlar det inte om och det är knappast att begära på en våt och tungsprungen plan.

 46 min. Andra halvlek är igång.

46 min. Johan Bertilsson har ersatt Andreas Holmberg.

51 min. Markus Karlsson får en varning.

 52 min. Publiksiffran annonseras. 407 betalande. Fler än vad som sett cupäventyret i Gävle i alla fall.

 55 min. Shpetim Hasani löper med bollen och får skottläge. Skjuter dock över.

 60 min. Jönköpings Emil Backlund får iväg ett skott som Nurme klarar. Jönköping har det mesta av spelet just nu och Degerfors får inte till mycket i anfallsväg.

 63 min. Tobias Solberg byts in, Yankuba Ceesay går ut.

 64 min. Johan Petersson slår ett inlägg från höger som Jönköpings-försvaret nickar undan till hörna. Solberg slår hörnan i burgaveln.

 66 min. Johan Petterssonfår ett fint läge i straffområdet. Skjuter mitt på målvakten.

 67 min. Jönköpings Fredrik Fendrich skjuter strax över.

 68 min. Jönköping byter in Jonas Pettersson istället för Valid Elkari.

 69 min. Mano Garcia skjuter, målvakten lyckas avvärja,men ingen rödvit är med på returen.

 74 min. Degerfors får hörna. Mano Garcia nickar in Dejan Godars högerhörna. 2–1 till DIF. Mycket snygg nick.

 76min. 3–1 Tobias Solberg, skott med vänstern efter passning från Hasani. Just innan byttes Christophe Lallet in och Johan Pettersson gick ut.

 81 min. Magnus Tappert får en varning.

 82 min. Jönköping byter in Tomas Hansson på bekostnad av Erik Backlund. Har dessutomtvå hörnor i svit som blir resultatlösa.

 85 min. Jönköping flyttar upp folk och trycker på, men hemmaförsvaret håller tätt.

 88 min. Mano Garcia får en fin löpboll tillvänster från Tobias Solberg. Det renderar DIF ytterligare en hörna som också den blev resultatlös.

 90 min. Jättechans för DIF. Hasani skjuter utanför sedan Godar osjälvist spelat honom istället för att avsluta själv.

 92 min. Matchen slut. Degerfors vinner med 3–1 och är vidare i svenska cupen.

 

 Degerfors vinner matchen rättvist till slut. Jönköping tog litet grepp i andra halvlek, men när Tobias Solberg kom in fick Degerfors mer att säga till om igen. Fick bättre ordning på mitten och tog hand om matchen. De två snabba målen avgjorde sedan matchen. Plus till Shpetim Hasni och Mano Garcia framåt. Hela backlinjen och Simon Nurme. Klart mest till sin fördel på mittfältet Dejan Godar och inbytte Solberg.

 

 

Lämna en kommentar

Inga kommentarer ännu.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lämna en kommentar