Så hett är DIF

Jag hade förhoppningen, eller kanske mer visionen, att en träningsmatch med Degerfors skulle dra mer trafik till Sportbloggen än en hemmamatch med Bofors allsvenska hockeylag.

Så blev det. Det visade sig vara betydligt fler som ville se hur det gick för DIF, och hur laget presterade, än som brydde sig om hur Bofors klarar sig i sina matcher i Nobelhallen.

Därför; lördagsutflykten till Kongsvinger var i högsta grad motiverad – och jag hoppas återkomma många fler gånger med rapporter från DIF:s försäsongsmatcher när jag märker hur intresserade ni läsare är.

Och hur ska det då inte bli när seriespelet börjar, när en träningsmatch i  början av februari skapar så mycket trafik hit!

Att jag jämför med Bofors är förstås inte för att vara taskig mot BIK, som gjort det riktigt bra på slutet i hockeyallsvenskan, utan för att det är det enda som det går att jämföra med. Om jag skrev om simning, bågskytte eller styrkelyft skulle det inte ens dra en procent av alla som tittar hit när det hockey – och då det gäller fotboll går det inte ens att jämföra på samma månad.

4 kommentarer

  1. Det är ju självklart!!

  2. Jag tror att det blir lika stort intresse för DIF den här säsongen även om det nu är en lägre division jämfört med förra året. Förmodligen kommer inte lika många till Stora Valla, tyvärr, men lika många vill följa hur det går för laget och det gör de om de inte gästar Stora Valla bäst här 🙂
    Och, nu säger jag det innan det kommer ett påpekande; alla som vill att Degerfors ska komma tillbaka till elitfotbollen ska förstås satsa en tusenlapp via DIF till tusen!
    Nöjd, så – Kenneth?!!! 🙂

  3. Men snälla nån, att du ens orkar skriva om degerfors, vad är dom`egentligen? ett av sveriges mellan 30-60 i fotboll, kan du inte skriva om khc också, de är lika intressant.
    största matchen för i år är väll degerfors.carlstad united, jo de måste vara stort kan ja tänka mig.
    varför skänka pengar till degerfors? dom slarvar ju bara bort dem ändå på massa konstiga saker eller onödiga kanske ska sägas istället

  4. Jo du Micke, man får den uppmärksamhet man förtjänar! Ha de så bra i ”Smörjhallen” hejande på ditt BIK som nog är det minsta JAG är intresserad av.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lämna en kommentar