Påbörjad flyttning…

Sportbloggen är på väg att flytta.

Min roll är ungefär som vid vanliga flyttar; rör ingenting, gör som du blir tillsagd och ta absolut inga egna initiativ. Ingen säger det rakt ut men det känns tydligt. Och det är förstås lika bra. För när Svahn och Daniel, på nwt.se, pratar för fullt om en massa bokstavskombinationer och använder amerikanska uttryck som jag fattar noll och inget av har jag bett att inte få några kopior på mejlen – det räcker så bra om ni talar om vad det är som gäller när allt är färdigt så, kanske, jag fattar vad jag ska göra då…

I mycket grova drag beror Sportbloggens flytt (alltså adressändring) på två saker, som jag fått det förklarat för mig (men jag brukar fatta fel i sådana här sammanhang…):

1) Vi ska ligga på en annan server där det finns så mycket utrymme att jag aldrig mer behöver fundera på om gigabyten eller megabyten eller pixlarna eller vad det nu var ska räcka till, om det inte var widgets eller något helt annat – utrymme handlade det, tydligen, om…

2) Sportbloggen ska vara mycket enklare att hitta via vår hemsida nwt.se, på så sätt locka till sig fler besök(are) och därmed annonsörer – som möjliggör en utökad satsning på att ge dig som läsare en , ännu, större anledning att gå in på Sportbloggen.

Den nya adressen får du reda på i morgon kväll – säger jag inte för att vara hemlighetsfull utan för att jag inte lärt mig den själv ännu.

Och om det går som jag tror och hoppas kommer Sportbloggen fortsättningsvis inte längre vara ensam blogg under nwt.se-paraplyet – något som glädjer mig oerhört. Speciellt som jag vet vem den nya bloggaren är – och vad hon har att berätta. Det är en kvinna som räddat mina texter, och mig, mer än en gång.  Hennes (blogg)adress får du också i morgon – om den är officiellt igång redan då. Jag har tjuvtittat på den – och vet redan att jag kommer att titta in på den sidan många gånger.

Till sist; tack alla ni som varit med oss under de dryga tio månader Sportbloggen funnits i sin nya tappning. Ni kommer att få ännu större anledning att följa oss även fortsättningsvis!

Och titta snart in igen för då ska ni få reda på h u r mycket jag från början avskydde att KT-sporten skulle ha en blogg. Trams var nog det snällaste jag kallade Svahns snilleblixt…

Lämna en kommentar

Inga kommentarer ännu.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lämna en kommentar