En arbetslördag

Lördagar är min favoritdag att jobba. Det är knappt en människa i huset (Ellinor tittade förbi och hämtade de ägg hon glömde i går, och ”Braxen” ska finnas någonstans i närheten – men annars har jag hela det Stora huset för mig själv) och alla möjligheter att få något gjort. Ibland går det bra, ibland aktiverar jag mig med något annat och får ett elände att ta ikapp allt under söndagen. Men teoretiskt sett gillar jag lördagar som arbetsdag.

Det är drygt tio grader varmt, en hyfsat värmande sol – så jag tror, faktiskt, att jag ska cykla bort till Sjöängshallen (vid folkhögskolan) där KB har sin första träning inför nästa säsong, 14.00. Vi får snart redaktionscyklar, en ska vara buteljgrön, så det är lika bra att vänja sig. Miljön tjänar på det. Och min kondition. Om nu bara hostan kunde ge med sig fullt ut vore det perfekt att cykla till alla jobb inom Karlskoga. Gratis motion på arbetstid.

Håll koll på vår hemsida under eftermiddagen och kvällen så får du se om jag utnyttjat lördagen på ett effektivt sätt – eller om det mesta skjutits upp till söndagen. Som det brukar va’.

3 kommentarer

  1. Imponerande!
    Om det nu blev cykel, vill säga…

    Det får bli rapport på det – och eftersom söndagen (iallafall nu på morgonen) ser ut att bli lika fin ser jag fram emot fler cykelturer i helgen!

  2. Jodå, det blev cykel. Jag trodde att min sista stund var kommen när jag tagit mig halvvägs upp för den där hemska backen vid hembygdsgården. Men det är cykel i dag också. Fast det ångrar jag när jag tittar ut genom fönstret nu. Hoppas regnet slutar tills jag ska hem. Fast dit är det fortfarande åtta timmar. Minst.

  3. Är du ute och cyklar nu igen, Nilsson?! 😛


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lämna en kommentar